Case Study μιας βραβευμένης ιστοσελίδας: Konstantopoulos SA "Olymp"
από τον
Στέλιο Κουράκη
Η εταιρία Κωνσταντόπουλος ΑΕ "Olymp", ηγέτης στην εξαγωγή ελιών και ελαιόλαδου, μας εμπιστεύτηκε για να επανασχεδιάσουμε την εταιρική της ιστοσελίδα με μια σαφή έμφαση στο Β2Β. Στοχεύσαμε σε μια φρέσκια, σύχρονη ιστοσελίδα, συνδυάζοντας τους γήινους τόνους του καφέ, του χρυσού και του πράσινου με παιχνιδιάρικα microinteractions και animations, φροντίζοντας ταυτόχρονα να παρουσιαστεί σωστά όλη η εξειδικευμένη πληροφόρηση που απαιτούν οι διεθνείς Β2Β πελάτες.
Εικαστική προσέγγιση
Από την εκκίνηση του έργου εντοπίσαμε την ανάγκη για ένα ισχυρό κεντρικό concept και μια αφήγηση, η οποία θα καθοδηγούσε τους στόχους του σχεδιασμού. Δεν χρειάστηκε να ψάξουμε μακριά: ο καρπός της ελιάς, ο οποίος καλλιεργείται εδώ και χιλιάδες χρόνια στην ελληνική γη και είναι συνυφασμένος με τις παραδόσεις του τόπου, ήταν ο ιδανικός πρωταγωνιστής. Επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε ελκυστικά κοντινά πλάνα από ελιές για να μας συνοδεύουν στο περιεχόμενο, τόσο ως πρωταγωνιστές όσο και ως υποστηρικτικά στοιχεία. Κατά την πλοήγηση στο περιεχόμενο, ο επισκέπτης έχει συνεχώς στο πλάι του εικόνες από το εξαιρετικό προϊόν της εταιρίας.
Οπτικό σύστημα
Το οπτικό σύστημα της ιστοσελίδας συμπληρώνεται από επαναλαμβανόμενα patterns που προσφέρουν μια εμπειρία σε αρμονία με το εταιρικό brand:
Η χρήση parallax scrolling σε συνδυασμό με στοιχεία που αιωρούνται (ωμές και επεξεργασμένες ελιές και φυλλαράκια) εξασφαλίζουν πως οι πρωταγωνιστές μας είναι συνεχώς παρώντες, αλληλεπιδρώντας παιχνιδιάρικα με το περιεχόμενο.
Η χρωματική παλέτα συμπληρώνεται από υφές με θόρυβο (noise texture fills), προσφέροντας την απαραίτητη οπτική διαφοροποίηση χωρίς να επεκτείνουμε αναίτια την χρωματική παλέτα.
Η χρήση αχνών φωτογραφιών για τις hero περιοχές δίνει μια ονειρική ατμόσφαιρα στα φωτογραφικά στοιχεία ενώ εξασφαλίζει πως η προσοχή παραμένει στα εισαγωγικά κείμενα.
Η χρήση smooth scrolling στοχεύει στο να ενδυναμώσει το parallax effect και τα scroll-triggered waypoints, δίνοντας έξτρα χρόνο στα animations χωρίς να εμποδίζουν την πλοήγηση του χρήστη.
Με μια κοντινή ματιά
Ας εξετάσουμε μερικά στοιχεία του UI της ιστοσελίδας από μια front-end design οπτική:
Κύριο CTA της αρχικής σελίδας: Οι αρχικές μας προσεγγίσεις περιελάμβαναν την υλοποίηση από ένα custom slider με τρια διαφορετικά Call to Action και τα συνοδευτικά τους animations. Ετοιμάσαμε και δοκιμάσαμε ένα prototype version του στοιχείου, με το οποίο επιβεβαιώσαμε αυτό που έντονα υποστηρίζει η βιβλιογραφία: τα slideshows δεν λειτουργούν για κανένα slide πέρα από το πρώτο. Καταλήξαμε να συμπυκνώσουμε τα τρια μηνύματα σε ένα, και προσαρμόσαμε το animation ώστε να συμπληρώσει τα στοιχεία που δεν αποτυπώθηκαν στο κείμενο (συνεχής διαθεσιμότητα και διαφοροποίηση των white label προϊόντων).